oh my... chill out!

Jag förstår inte amerikaner. Det stämmer verkligen, det som sägs i Eurotrip, amerikaner är pryda. Okej att man är försiktig, men det behöver ju aldrig gå till överdrift! Sitter och kollar på Oprah på tvn, och gästerna är ett ungt par i tonåren och deras mammor. Diskussionen handlar om undomarna och deras förhållande och framförallt deras sexliv. Mammorna var till en början helt emot deras förhållande, för att sedan käbbla om ifall den andra morsan till och med uppmuntrade ungdomarna att ha sex. Hon hade köpt kondomer till sin son. (Noooooo -  don´t dooo eeeeet!)

Har sett andra program på sista tiden om samma ämne, och jag tycker det är intressant att det är en sån big deal med relationer och sex där borta. Ungdomarna det handlar om är oftast i åldern 15 - 19, hade det varit 13-åringar det handlade om hade jag förstått det. Det är så paradoxalt att det stora landet i väst sedan pumpar ut filmer om vilda ungdomar som har sex precis överallt, what? Märkligt.

Hemma har det väl aldrig egentligen diskuterats på en sådan nivå, händer det så händer det. Och min mamma har en schysst inställning. Istället för att tjata om hur illa det vore ifall jag skulle bli gravid (även om hon aldrig har uppmuntrat det) så har hon sagt "det finns så mycket värre saker som kan hända än att bli gravid, du skulle ju kunna få aids". Och det är jag noga med att inte få, men jag skulle inte tveka och oroa mig att prata med mamma ifall det skulle visa sig att jag var gravid. Jag älskar min familjs inställning till livet! ♥

Kommentarer
Postat av: Rosanna såklart ;)

Åh jag hatar såna program! Dom får inte sova över osv osv i den åldern! Sen är det ju alltid att dom som inte är gifta, även om dom är 25 bast och varit ett par i 8 år, så får dom inte sova i samma rum hos föräldrarna! Så sick!!

2009-10-23 @ 00:43:25
URL: http://rosannanana.blogg.se/
Postat av: Elin

Såg att du varit på det nya kafet. jag har inte spanat in det ännu. jag håller mig till Millas:) Du får minsann komma dit o fika nån dag och hälsa på!

pussss

2009-10-23 @ 08:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0