nyfiken på dans?

Ikväll kl 19 är det ett litet happening inom dans på Växjö Konsthall. För en gratis peng får man kaffe, pralin, samtal om dans samt ett solo av Majula Drammeh. Det ska innehålla lite dansanalys, danshistoria och exempel på olika stilar inom nutida dans på DVD. Jag tycker det låter spännande, dels för att man inte riktigt vet vad man kan vänta sig, och för att det handlar om nutida dans, som i många fall kan vara lite märkligt. Tyvärr kan jag inte gå, jag dansar balett och street då, och eftersom jag missade streeten förra veckan så måste jag gå denna gången. Men har ni inget annat för er, och känner för lite kulturell touch i vardagen, så gå dit och se vad det är!



Är man inte intresserad av dans (hur är det möjligt?!) så kan man ju alltid kolla in bronskvinnorna en extra gång. De har ju i och för sig stått där ett bra tag nu, men jag tycker om dem. Äntligen ett konstobjekt som faktiskt kan skapa funderingar och tankar. Självsvält, vanlig svält, fetma, självsbild - många, och viktiga ämnen som kommer upp. Istället för åsikter om huruvida konsten är konst eller bara en stor klump. :)

Nu ska jag äta lite, diska lite och dansa lite!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0