internationella barndagen - samt ovanliga vanliga måndag

Åhååå idag var en bra dag! Mitt kök ser visserligen fortfarande ut som självaste Katrina the Orkan var där och hälsat på. Men det har jag och Martin svurit på att fixa imorgon på morgonen. So it will be. Men vad som är awesome är att jag har pratat med Maja i telefon idag, jag saknar min andra hälft så mycket! Hon kommer hem från storstaden vecka 44, så då får jag åtminstone lite påfyllning av Majadosen. :D

Kom till Kulturama och såg att det var roligt projekt på gång i köket, dekorering! Roliga och lite halvt otillåtna uppsnyggningsmedel användes, så nu är det händer all over! Jag fixar bild imorgon så ni förstår vad jag menar. Men det är kul att våra lokaler äntligen blir lite snyggare än tidigare, och att folk vågar ta tag i det utan att fråga om lov hela tiden. Hurra för det!

Träffade sedan Theresia, hon vikarierade för Karin som är på semester denna veckan. Hon är så söt Theresia, och hon kom med jätteroliga koreografier. Det är väldigt nyttigt att ibland dansa för någon man inte är van vid, man hamnar annars lätt i gamla tankemönster - man lär sig sin lärare. Och att det var Theresia som gjorde comeback på Kulturama dessutom, efter att ha bott i London ett tag, känns extra roligt.


Elina, som tyvärr inte dansar längre, Issa och Theresia under skolturnén förra året.

Och hörrni! Det är ju Internationella Barndagen idag! Och jag har inte ens firat det. Men hurra för att alla barn får uppmärksammas, även om det inte alls är i närheten av vad denna dagen borde vara.

Ciao!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0