bomässa, mössor att bo i och fånga dagen!

Idag väcktes jag att att pappa ringde vid halv 11 och undrade ifall jag ville följa med och kolla in Bomässan i Tipshallen. Jajjemän sa jag och fick rusa upp och göra mig iordning. Mässan var dock lite av en besvikelse, färre utställare än vad vi hade väntat oss, men vi fick dock tag i lite broschyrer och karameller. Blev sedan bjuden på fika på Hennings, räkmacka! Inte så illa pinkat kan jag lova! Hann med lite bilaffärer innan jag blev avsläppt hemma. Man måste alltid in en runda i någon bilaffär när man är ute på lördagsäventyr med sin far. :)

Igår när föräldrarna hälsade på fick jag en mössa av mamma som hon stickat till mig. Ursöt och perfekt nu när det börjar bli kallare! Alltid roligare att ha hemmastickat än köpt dessutom. Mamma håller dessutom som bäst på att sticka benvärmare till mig, jag gillar att ha det när jag dansar och tar mig till och från Kulturama. Mamma är bäst! ♥



Fick också äntligen hjälp med att sätta upp min väggdekoration som bara legat och dammat sen jag köpte den. Det var en födelsedagspresent jag köpte till mig själv i augusti, och jag har egentligen bara behövt skaffa småspikar, men inte kommit till skott att göra det. Men nu är min vägg äntligen lite poetiskt uppsnyggad!



Jag gillar att det går ton i ton med väggen, tycker det blev väldigt snyggt. Nu ska jag bara måla spikarna vita också så de syns lite mindre. Köpte den på Bohaget för 199 kr, och det fanns även andra uttryck som "Lycka", "Fånga Dagen" och "Hem Ljuva Hem". Men jag tyckte Carpe Diem passade mig bäst, och dessutom en bra reminder till mig som kanske älskar sin kalender något mer än vad man egentligen borde. :D

Om en stund kommer Sanna och hälsar på, hurra! Ha en bra lördag mina vänner!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0