lyrisk jazz

Ikväll är det en workshop i Lyrisk jazz på Kulturama! Ett jättebra tillfälle för dem som funderar på att börja, eller som bara vill testa något nytt. Workshopen är galet billig, 50 spänn, och det är bara att komma dit och betala i dörren. Lyrisk jazz är en del av jazzen som är väldigt organisk och dynamisk. Det är mjukt och följsamt till skillnad från ren jazz, som bygger på kraft och styrka. Lyrisk jazz ger mycket utrymme för känslor. Jag hade själv velat gå ifall jag inte hade haft klass själv samtidigt.

Nu måste jag planera klasser. Jag ska hålla två workshops i street för elever på Braås skola i veckan, och jag är lite nervös faktiskt. Det finns ju inga speglar i idrottssalen vi ska vara i, och jag tycker det är svårt att "underhålla" elever då. Jag har upplevt att de tröttnar mycket fortare. Men det var visserligen små tjejer runt 11 år. Hoppas det blir bättre nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0