solnedgång

Det var jätteskönt att cykla hem idag! Luften kändes frisk utan att det blev för kallt eller så. Härligt! Jobbade på leos på förmiddagen och cyklade sedan till Kulturama. Dansat modernt. Vi fick en uppgift för några veckor sedan att hitta en text, vilken som, att gestalta med en dans eller någon slags rörelse. Så idag var jag först ut med att visa upp mitt alster för de andra. Jag har väl inte förberett så jättenoga, trixade ihop det innan klassen började. Men det är skönt att ha det gjort nu iallafall! Texten jag valde var en bit ur Winnerbäcks För Dig.

När hösten kommer och tiden gått för fort
När allt känns på rutin och redan gjort
Då ska jag samla mina krafter och göra nånting stort
För dig, för dig, för dig

Jag valde att dansa utan musik, för det kändes lite väl klyschigt annars. Jag älskar låten och texten, men den är också väldigt smäktande när man plockar ut den ur sitt sammanhang. Men det gick bra och jag blev nöjd. :) Och nu har jag fått det ur världen också!

Var tvungen att ta en liten omväg hem via Tomtabacken, Växjös bästa pulkabacke! Det var så vackert med solnedgången så jag kände att jag var tvungen att få se det från en höjd. Är man inte på en strand i ett varmt land och ser solen gå ner vid horisonten så dugen solnedgången över Växjös "skyline" lika bra. :)


Vackert färgspel på hemmaplan, utsikt från mitt hus.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0