pysselkväll

Efter att jag hade varit och jobbat igårkväll på Kulturama så styrde jag kosan mot Lisa och Axel. Där var det pysselkväll och jag kom alldeles lagom för att få lite fika. De brukar vara ett stort gäng som träffas och stickar, slöjdar, syr eller gör något annat pyssligt. Jag har varit med ibland och syr på en cool retrouggla som senare ska bli en snygg väska. Det är väldigt sällan jag kan vara med på pysselkvällarna, och jag är dålig på att pyssla själv hemma, så det tar ett bra tag innan den blir klar!


Men snygg, det är den! Bara några blad kvar att brodera.

Lisa grejar mycket med aromaterapi, och nu hade hon köpt hem en massa nya produkter, så hon ska nu börja göra egna ansiktscremer, skrubbar, peeling och liknande. Det är jättebra att göra själv för då kan man anpassa produkten efter ens egna behov och dessutom vara säker på att man slipper ingredienser som till exempel mineralolja, som inte är bra för huden. Hon gjorde en häftig peeling till mig som är som ett pulver. Man blandar lite av det med vatten och masserar ansiktet så får man en fin peeling. Innehöll bland annat lera, lavendelblom, rosblad och något mer som jag inte minns. Har inte testat den än men den verkar spännande!


Lisagjord peeling!

Nu ska jag virvla omkring här hemma och få det rent och fräscht i mitt sovrum. Jag vill ha nya härliga vårgardiner och slippa mina röda detaljer som är kvar sedan jul till och med. :O

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Hahha har du också blogg!! Skoj, då är det inte bara jag som är nördig ^^ Läge´rå?=)

2009-03-20 @ 15:09:24
URL: http://rosannanana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0