kulturnatten!

Så var Kulturnatten över för i år för min del. Har haft en kanonrolig dag fylld av dans! Var på Kulturama halv elva på förmiddgen och höll igång till halv nio på kvällen ungefär. Vid tolv dansade vi på Palladium, och fick ihop ett riktigt bra program med en röd tråd igenom hela showen. Vi var väldigt nökjda! Palladium har en bra scen att dansa på, alltid roligt, dock kunde publiken varit både större och lite mer engagerad! Min käre kusin var i varje fall där och tittade, och det värmde. :)

Fick själv se en dansföreställning också. Move IT dansade direkt efter oss på Palladium. De var duktiga och et var roligt att själv få sitta i publiken för en gångs skull vid en dansförestälning! Så jag känner att jag nog hann med lite kultur jag också innan det åter var dags att tänka på mitt eget dansande igen! Vi fick träffas på eftermiddagen och sätta slutet på Mas Que Nada, en koreografi vi börjat på. Vi ville ha med något nytt i showen så vi fick göra klart dansen och öva in det så det satt någorlunda. Gick helt okej tycker jag! :)

Kulturama var en av de öppna scenerna under Kulturnatten, och vi själva hade två uppträden, men även andra dansskolor var och visade upp sig i bland annat bugg och folkdans. Kul!  Det lockar nytt folk till Kulturama och det blir en skön blandning av folk! Sanna och Matilda kom och kikade på första showen, oväntat och jätteroligt! Kom hem efter en lång dag med mycket dans, hemskt nöjd och belåten!


Disco Inferno-gänget innan Palladium-showen! Älskar afroperukerna, de höjde dansen till skyarna!


Stay with me, min och Majas egna dans. Fick höra att en mamma blev rörd av den, ett fint betyg!


Candyman! En dans som uppskattats och fått lovord var vi än har varit!


I övrigt vill jag säga ett stort GRATTIS till systrami som förlovade sig med sin sambo idag! Det var dagens roligaste nyhet när jag fick höra det. HURRA för er säger jag!! :D

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Systrami

Roligt att det gick bra med dansandet! Hade jag varit i stan hade jag definitivt kommit och kollat! Men jag hade ju annat för mig... Tack för gratulationerna!

2009-02-01 @ 19:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0