kulturnatten och annat spännande

Hemkommen efter att äntligen fått börja dansa igen efter juluppehållet! Träningsvärken i vaderna har fortfarande inte gett sig, så jag stapplar och gnäller lite med jämna mellanrum. Vi pratade lite om den stora avslutningsshowen som är i maj, och i jazzen ska vi gestalta savannen, och vi har alla fått olika roller. Min roll blev hyena, funderar på varför jag blev tilldelad just den rollen, jag menar, hur vacker och graciös känns en hyena? Men jag gnäller inte, det kommer bli riktigt häftigt tror jag, och hyenor är ändå rätt roliga! :D

Och med On Stage var det full rulle!  På lördag är det ju Kulturnatten här i Växjö!  Vi ska uppträda både på Palladium och hos oss på Kulturama. Det blir nog jätteroligt! Speciellt om det blir mycket publik och bra drag! Så det är bara att finslipa stegen här hemma i kammarenoch sedan gå dit och köra!  Tjoho!

Dansen på Pilbäck var dessvärre inte alls så rolig. Tre elever idag bara, och det är inte roligt ett dugg att stå framför en sådan liten grupp och försöka lära ut och hålla humöret uppe. En liten grupp tröttnar lättare känns det som också, plus att det nog faktistk gör skillnad att de inte själva har sökt sig till en dansskola för att dansa, då det är skolan själv som erbjuder detta. Får se om det bättrar sig, förhoppningsvis blir det roligare när man lär känna tjejerna lite bättre också.

Nu blev det hemskt mycket dans på en gång där! ;)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0