mer jobb åt mig!

Fick ett samtal av Karin idag som undrade ifall jag kände för att ta en till klass i veckan. Det är tydligen elever från Ingelstads gymnasium som vill dansa street en gång i veckan hos oss! De blir dessutom tydligen sponsrade av skolan eller hur det nu var, jag önskar jag också hade fått sådana förmåner när jag gick i skolan! Så det blir nog onsdagar efter fridansen som jag kommer hålla klassen. Skönt för jag behöver antagligen inte göra allt för mycket ny planering inför lektionerna, utan kör på med det jag redan har. Kanooon!

Kollade också så att det var okej med Karin och Sussi att jag flyttar fram mina söndagslektioner en timme. Nu börjar jag vid 10, och har två klasser. med 9-12 åringarna går det bra men 13-16 åringarna är alltid så trötta och sega på lektionern som börjar vid 11.10. Så förhoppningsvis blir det lite mer energi i den gruppen, och så får jag lite mer frihet att förvalta mina lördakvällar på lite roligare sätt. Ska kolla med eleverna nu på söndag ifall det skulle gå för sig för dem. Hoppas!

Var på den tredje teorilektionen idag. Har alltså klarat av hälften nu! Det är inte speciellt roligt, men läraren är i alla fall ganska kul så det blir inte så pass tråkigt som det skulle kunna ha blivit. Men det känns verkligen som om man bara är där och sitter av tiden. Men jag kommer säkert ha nytta av kursen ändå, speciellt imorgon när jag ska ha min första körlektion! Ojojoj, hur ska det gå? Jag har knappt kört i snö heller någongång innan, så det blir nog spännande. Men nu är jag på gång, äntligen! :D


Det är viktigt att kika runt och ha uppsikt när man kör bil, så jag övar på det nu.


Annars så är det ju faktiskt Samernas nationaldag imorgon gott folk! Tjoho och hurra! Jag tror jag också vill fira det faktiskt, för det är hemskt trevligt att fira saker och ting! Får se hur firandet kommer att te sig.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0