hello hello saferide!

Hemkommen och lycklig över en fantastiskt kväll med Annika Norlin och Hello Saferide. Känner mig glad inombords och kan inte sluta gnola på hennes underbara texter! Hon hade dessutom en spännande scenkaraktär, inte som jag hade föreställt mig henne. Jag har alltid sett henne som en lugn och sansad person, antagligen mycket på grund av hennes röst. Men på scen släppte hon loss efter ett tag och var stundtals en intensiv tok! Jag fick till och med en klump i magen när hon framfördem låten Anna från senaste plattan, när man såg på henne hur hon själv kände. Riktigt bra låt för övrigt!

Förutom den så spelade hon även de flesta andra av mina favoriter, som Lund, och Long lost penpal från första plattan som jag har börjat gilla mer och mer ju fler gånger jag har lyssnat på den, och även Get sick soon som bara är allmänt jättesöt och jättebra! Nu ska jag inte rabbla för många låtar, alla var jättebra!! Hon lyckas med bravur att bara stå där och sjunga, jag blir alldeles till mig! :D

Det var även ett spralligt förband som spelade. Ett trevligt indiepopband som jag aldrig hört förut, Panter var namnet. Men det gjorde absolut ingenting, de va jättebra och väldigt roliga att se, för de gick verkligen in för det. Älskar när människor kan ställa sig på en scen och bara vara, utan krusiduller. Hoppa ifall de känner för det, små danssteg när det känns rätt, härlig inställning helt enkelt!


Här har vi Panter, basisiten längst till höger hade skönaste stilen jag sett på länge!

Jag kämpade tappert under hela tiden för att få till några fina kort. Men tyvärr är jag en usel fotograf och min kamera är inte av bästa sort den heller. Vad som dessutom gjorde det värre var att det satt en tjej snett framför mig som hade någon slags superduperkamera som tog jättefina bilder! Vilket gjorde att jag satt och micklade med inställningar och annat för att se om inte mina bilder också skulle kunna bli sådär skarpa och fantastiska i färgerna. Det blev de inte, inte ett dugg. Men jag bjuder på några ändå! :D


Ett skarpt foto fick jag till i början iallafall!


Och så har vi detta, som man knappt kan se vem det är på. Men det är Annika Norlin, och hennes suddighet till trots så tycker jag om bilden. Fina färger!

Nu ska jag gotta ner mig i sängen och bara sova.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0